​שיפור ביצועי מערך שרשרת האספקה בארגון

שיפור ביצועי שרשרת האספקה הארגונית – מתודולוגיה מוצעת

ניהול שרשרת אספקה מושכל מבטיח לארגון העסקי נקודות מוצא ויתרון יחסי משמעותי, בבואו להתמודד עם אתגרים אסטרטגיים העומדים לפתחו.

מקבלי ההחלטות בארגונים מבינים כיום את חשיבות המיקוד הניהולי בתחום הרכש והלוגיסטיקה לאחר שנים של ריכוז משאבים ותשומות ניהול בתחומי פעילות אטרקטיביים כגון: מכירות, שירות, כספים ומערכות מידע.

ניהול שרשרת האספקה בארגון מחויב בהגדרת יעדים כמותיים ומדידים, אשר ישרתו עמידה בשתי מטרות עיקריות:

 

1. יעדיו העסקיים של הארגון.

2. תקציב, איכות ולוחות זמנים.

 

השגת המטרות לעיל אפשרית על ידי מימוש מהלכי שיפור בארבעה היבטים עיקריים בו זמנית:

  א. היבט הארגון והגורם האנושי

      ניהול רכש ולוגיסטיקה הינו מקצוע!

      בהתאמה לכך נדרשת הקצאת בעלי מקצוע מוכשרים בכל              שדרות הניהול והביצוע כולל ריענון ידע מתמיד. לתפיסה              ניהולית זאת תתווסף פעילות בתחומי מבנה ארגוני, יחסי              גומלין בין גורמי הרכש פנימה ובינם לבין גורמי חוץ,                    התייחסות לתרבות ופוליטיקה ארגונית ועוד.

  ב. היבט תהליכים ושיטות עבודה

      שיפור ביצועי שרשרת האספקה הארגונית תלוי בין היתר,              באבחון התהליכים העיקריים המשפיעים על השגת פונקציות          המטרה לכל מדד מוגדר. מיקוד הטיפול במשתנים המשפיעים        מבטיח השגת פתרונות בזמני ביצוע קצרים.

  ג. היבט כלכלי

      ניתוח פעילות וביצועי מערך הרכש והלוגיסטיקה במדדים              כלכליים מתקדמים, מבטים זיקה וייעול חד ערכית להשגת            העמידה ביעדים מוגדרים.

  ד. כלי תחקור ממוחשבים

     המתודולוגיה המתוארת במאמר זה נדרשת לתמיכה ממוחשבת       בכלי תחקור מתקדמים, המאפשרים איסוף, ניתוח ועיבוד             נתונים ומידע בכל זמן נתון. התחקור הממוחשב יאפשר                 למנהלים בארגון קבלת החלטות "חכמות", ניטור צווארי               בקבוק  ונקודות תורפה, הפעלת מהלכי שיפור מתקדמים               ומדידת השפעתם האפקטיבית על ביצועי הרכש.

 

לסיכום:

תחום שרשרת בארגונים הולך ותופס תפקיד מרכזי בארגון לאור ההתפתחות הגלובלית, התגברות התחרות העסקית, כניסת המדיות האלקטרוניות המאפשרות זמינות וגמישות מרבית. לאור כך שומה על הארגון ומנהליו לבחון את ביצועי הרכש והלוגיסטיקה הארגונית ולהקצות בהתאמה מהלכי שיפור אשר יבטיחו את הצלחת העסק לעמוד ביעדיו העסקיים.

 

לצורך מימוש המתודולוגיה המוצעת נעמיד לרשותכם צוות בעלי מקצוע מהשורה הראשונה הכולל אנשי תעשייה וניהול, כלכלנים, מומחי מערכות מידע ויועצים ארגוניים. צוות רב תחומי זה יאפשר לנו לספק לכם פתרון מקיף, יעיל ואפקטיבי.

מאמרים

שלח

שדה חובה

פרטיך התקבלו,

תודה!

צרו קשר

אבי מזרחי

יועצים לארגון וניהול בע"מ

נייד- 052-3075082

טלפון משרד - 08-6440616

פקס משרד - 08-9170328

קרוננברג 15, רחובות

דוא"ל: AM@Avi-Mizrachi.co.il

08-6440616